Kobiety w przedsiębiorczości

10 stycznia 2016

W cień historii odeszły już te czasy, gdy rolą kobiety było przede wszystkim prowadzenie gospodarstwa domowego; obecnie coraz więcej z nich decyduje się postawić na karierę i – jak pokazują najnowsze badania – wychodzi im to wyśmienicie.

Szczególnie w branży odnajdują się tak zwani milenialsi, czyli osoby urodzone pomiędzy 1985 a 1990 roku; ludzie młodzi, ambitni i nastawieni na osiągnięcie sukcesu. Kobiety z tej grupy nie boją się ryzykować na rynku pracy, podejmują odważne, nietypowe, nowatorskie decyzje, które sprawiają, że ich wartość, jak również wartość korporacji dla których pracują, nieprzerwanie rośnie.

Według Globalnego Raportu Przedsiębiorczości BNP Paribas Polki znajdują się w czołówce rankingu kobiet, które rządzą biznesem; przeanalizowanych zostało około 2600 przedsiębiorstw z osiemnastu krajów Azji, Ameryki Północnej i Europy. Wyniki wykazały, że największymi potentatami na rynku są te firmy, których kierownictwo znajduje się w rękach kobiet poniżej 35. roku życia; wnioski też potwierdzają się w naszym kraju.

Analitycy twierdzą, że dzieje się tak, gdyż kobiety są ambitniejsze od mężczyzn i mają inne podejście do celów działań firmy oraz do jej finansowania. Główne gałęzie biznesu, które rozkwitają pod żądzami płci pięknej to: sprzedaż detaliczna, moda oraz wolne zawody.

Warto więc postawić na siłę młodych, zdolnych pań, które mają masę pomysłów i chcą wykazać się na polu zawodowym. Niestety, wielu dyrektorów korporacji nie chce powierzać ważnych stanowisk kobietom, gdyż ciągle panuje stereotyp, że nie pogodzą one wychowywania dziecka z rozwojem własnej kariery. Być może po tym, jak i innych badaniach, światopogląd niektórych osób ulegnie zmianie.