Pierwsze kroki w biznesie

9 stycznia 2016

Coraz więcej osób postanawia zaryzykować i założyć własną firmę, tak by poświęcić swoją drogę zawodową pracy na siebie samego a nie dla korzyści wielkich korporacji. Podejmując taką decyzję, należy przede wszystkim nauczyć się, jak pokonać formalności i jak w efektywny i sprawny sposób otworzyć własny biznes.

Najważniejszy jest pomysł; niekiedy już świeżo upieczeni absolwenci studiów decydują się otworzyć własną firmą, a czasami to doświadczeni w swoim fachu pracownicy postanawiają pożegnać się ze swoim dotychczasowym pracodawcą i stać się właścicielem konkurencyjnej działalności.

Bez względu czy pomysł ten dotyczy osób młodszych czy starszych, każde z nich musi nie tylko stworzyć biznesplan i założyć firmę poprzez zarejestrowanie jej w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, ale także nauczyć się właściwie nią rozporządzać, szczególnie w pierwszych miesiącach jej działalności, które są najważniejsze i które najbardziej procentują w przyszłości.

Naprzeciw śmiałkom, którzy postanowili postawić na siebie i na swoje umiejętności wychodzi Centrum Informacji i Planowania Kariery Zawodowej Wojewódzkiego Urzędu pracy w Warszawie. Chcąc pomóc niedoświadczonym w tej kwestii osobom, organizują oni spotkania, które uczą jak przygotować się do założenia swojej działalności gospodarczej oraz jak prawidłowo zawierać wszelkie umowy i kontakty oraz jak wyróżniać się na rynku na tle konkurencji.

Zajęcia prowadzone są w małych grupach, nieprzekraczających zazwyczaj 12 osób; istnieje także możliwość przebycia indywidualnych konsultacji, jeśli osoba szkolona ma dodatkowe pytania i wątpliwości.