6 sposobów na zwiększenie popytu

23 listopada 2015

Sprzedaż produktów lub/i usług to źródło naszego dochodu, jest miarą sukcesu i umożliwia nam dalszy rozwój lub decyduje o zamknięciu biznesu. Zanim jednak dokona się najczarniejszy scenariusz, warto rozpatrzyć kilka możliwości, które dźwigną nas w górę.
PREZENTACJA PRODUKTU
Chodzi tu o dwa aspekty.
Pierwszy to pokazania produktu w pomieszczeniu, czy to w biurze, czy w marcie, aptece. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby flagowe produkty stały w specjalnym miejscu w siedzibie i były swoistą rekomendacją. Jeśli chodzi o sklepy – warto mieć swój sposób prezentacji i kontrolować jego realizację z pomocą dystrybutorów. Podobnie z usługami. Można powiesić na ścianie fotorelacje z udanych spotkań, prezentacji multimedialnych, gdzie mamy uściski dłoni, uśmiechy.
Druga kwestia to uczestnictwo we wszelkich targach branżowych i posiadanie tam swojego stoiska, gdzie przedmiotami, ulotkami, folderami i nade wszystko delegowanymi ludźmi kształtujemy nasz wizerunek u potencjalnych odbiorców.

DBAŁOŚĆ O JAKOŚĆ
Kwestia bezdyskusyjna, będąca fundamentem sukcesu. Dlatego istotny będzie tutaj kontroling, od czasu do czasu – ankietyzacja choćby nieoficjalna i co najważniejsze – jeśli zachodzi potrzeba – udoskonalanie.
OBNIŻKA CEN
Najwięksi specjaliści biznesowi nie wyróżniają tego zabiegu. Jest on najtrafniejszy w przypadku niesprawdzenia się czegoś na rynku – aby wyprzedać chociaż po kosztach. Podobnie po sezonie, aby w magazynie za dużo nie zalegało. Odpowiednio wcześnie przed upływem ważności. Gra ceną w tych sytuacjach sprawdzi się. Gorzej jest, gdy skusimy Klienta niskim kosztem realizacji – później będziemy mieć problem w uzyskaniu podwyżki, chyba że naprawdę rozwijamy się, mamy rekomendacje innych i kojarzymy się jako bardzo dobra jakość.
ROZSZERZENIE GAMY PRODUKTÓW
Gdy coś dobrze się sprzedaje ma stabilną pozycję na rynku a zauważamy tendencje poszukiwań czegoś podobnego ale z jakimiś odmiennymi cechami – warto pozostawić pierwotny sprawdzony produkt, czy usługę a jakby obok niej wprowadzić coś zmodyfikowanego. Daje to szanse na nowych nabywców a i być może rozszerzenie zamówień od stałych klientów.
KREOWANIE MARKI
Ten proces trwa cały czas. Znowu dwie kwestie – działania własne i pracowników, ale tez być może specjalne działania PR.
BUDOWANIE RELACJI
Zadowolony Klient obdarzy nas zaufaniem. Z zaufania będą wynikały dalsze mierzalne już profity. Przede wszystkim on sam będzie naszym stałym odbiorcą, co ustabilizuje wpływy. Będzie mógł być swoistym testerem nowości i wspierać nas w ocenie przydatności nowych rozwiązań. Nade wszystko jednak – poleci nas innym!